Tale of X Gamers and the Order of the True Voice

Så börjar det.

Jag har länge gillat Games Workshops Warhammer 40 000, både som figurspelshobby och fantasivärld. Redan när jag började med hobbyn så fann jag ett intresse för Thousand Sons, deras design var tilltalande och temat intressant. Jag fastnade dock för Imperial Guard. Där alla andra faktioner och styrkor är genmanipulerade supersoldater, biologiskt perfekta rymdmonster eller besitter teknologi så fantastisk att den kan liknas med magi var de fortfarande bara människor, och de gjorde dem unika.

Efter flera år med Gardet ville jag utvecklas. Jag försökte mig på att bygga en Space Marine armé, Crimson Fists, även dom ”underdogs” som nätt och jämt klarade sig från total utplåning efter att vildsinta Orks (orker) invarderat deras värld. Detta ledde dock till att intresset för mina Crimson Fist svalnade, orkerna verkade roligare och där blev det Blood Axes (föga förvånande den svagaste av de stora ork-klanerna). Men jag fortsatte att snegla på Thousand Sons och lärde mig allt mer om deras historia. Själv känner jag att denna forna legion har några av de intressantaste delarna i hela spelet, inklusive sidolitteratur. Gramham McNeills ‘A Thousand Sons’ var den första Black Library novellen som blev en New York Times bestseller. Om du inte läst den rekommenderar jag dig att skaffa den snarast!

Men så till saken. När den nya Chaos Space Marines codexet damp ner 2012 bestämde jag mig för att börja bygga mig en armé av Thousand sons. Det gick dock inte så snabbt som jag ville. Ingenting blev målat och saker blev stående. Men så stötte jag ihop med detta evenemang;
Tale of X Gamers. Tanken är att jag (under kontrakt) ska måla upp ett förutbestämt antal poäng av modeller varje månad med slutmålet av 2000 poäng till oktober. Det är antagligen den spark i baken jag behöver för att sluta planera och börja agera.

Och så börjar historien om min Sorcerer Ziyad Un-Nefer och hur han grundlade kulten ‘Order of the true Voice‘.

One thought on “Tale of X Gamers and the Order of the True Voice

Kommentera

